00:00 00:00
00:00
00:00

O Śledztwie Pisma

„Śledztwo Pisma” to projekt, jakiego na polskim rynku jeszcze nie było. Pierwszy polski reporterski serial podcastowy, przygotowywany w wyniku wielomiesięcznego śledztwa dziennikarskiego i nagrany w formie audio.

Słuchacze znajdą w nim to, co w reportażu najważniejsze: rzetelność dziennikarską i weryfikację informacji połączone z poruszającą opowieścią będącą pretekstem do opisania problemów, które są ważne dla wielu z nas. „Śledztwo Pisma” jest równocześnie trzymającym w napięciu serialem z nieszablonowymi bohaterami i zwrotami akcji.

Pierwszy sezon, autorstwa Mirka Wlekłego, miał premierę 18 października 2019 roku. Po dwóch miesiącach od publikacji pierwszego odcinka i niewiele ponad miesiąc od zakończenia emisji sezonu liczba odsłuchań przekroczyła 400 tys.

Seria powstała dzięki wsparciu Sebastiana Kulczyka. Wyprodukowała je Fundacja Pismo, wydawca miesięcznika „Pismo.Magazyn Opinii”. Partnerem dystrybucyjnym było Radio TOK FM, wydawca aplikacji z podcastami.

Posłuchaj pierwszego sezonu „Śledztwa Pisma”.

Drugi sezon został wyemitowany rok później, w październiku i listopadzie 2020 roku. Jego autorka, Barbara Sowa, otrzymała nagrodę Grand Press w kategorii najlepszy reportaż radiowy.

Ten sezon serialu powstał dzięki wsparciu Sebastiana Kulczyka oraz Fundacji One Day. Wyprodukowała go Fundacja Pismo, wydawca miesięcznika „Pismo. Magazyn Opinii”. Partnerami dystrybucyjnym byli Audioteka oraz Radio TOK FM.

Posłuchaj drugiego sezonu „Śledztwa Pisma”.

Trzeci sezon, którego partnerem strategicznym jest Audioteka, miał premierę 15 czerwca 2021 roku, jako pierwsi mogli go posłuchać prenumeratorzy miesięcznika „Pismo. Magazyn Opinii” oraz subskrybenci Audioteka Klub. W kanałach bezpłatnych udostępniliśmy go w styczniu 2022 roku. Autorką historii jest Iga Dzieciuchowicz. W 2021 roku jury najważniejszego konkursu dziennikarskiego w Polsce nominowało trzeci sezon serialu do nagrody Grand Press w kategorii Reportaż audio.

Do tej pory odcinki wszystkich historii zostały odsłuchane ponad milion dwieście tysięcy razy przez ponad dwieście pięćdziesiąt tysięcy słuchaczek i słuchaczy.

Dowiedz się więcej o trzecim sezonie „Śledztwa Pisma”.

Jeśli masz uwagi, ważne informacje, którymi chciałabyś/byś się podzielić, albo jeśli chcesz zaproponować pomysł na kolejny sezon serialu, napisz pod adres: [email protected].

Podcasty to jeden z najszybciej rosnących segmentów treści rozrywkowych na świecie, a serial podcastowy jest ich najbardziej nowatorskim formatem. Podcasty wiążą się ze szczególnym, intymnym zaangażowaniem ze strony słuchaczy, co tworzy ze „Śledztwa Pisma” unikalne medium dla potencjalnych reklamodawców. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą jako Partner „Śledztwa” lub reklamodawca, napisz pod adres: [email protected].

* Za projekt strony sledztwopisma.pl odpowiada Karol Tyczyński. Jej wykonaniem zajęła się agencja interaktywna eBEST.